Saturday, January 13, 2018

درمان جوش صورت با ماسک عسل

استفاده از ماسک عسل برای جوش صورت (آکنه) درمان خانگی ای بسیار محبوب است و اگر شما در مورد درمان آکنه خود به روش طبیعی و بی ضرر جدی هستید و یا اگر بدن شما واکنش خوبی به جذب آن دسته داروهای شیمیایی ناملایم نشان نمی دهد، پس ماسک عسل انتخاب مناسبی برای شما است. می توانید آکنه را بدون دردسر تحمل قرص های تلخ و یا استعمال کرم ها و لوسیون هایی که اکثرا چیزی جز توده های نفتی مخلوط با عطر و رنگ مصنوعی، با سفید کننده ملایم و آنتی بیوتیک های تصادفی نیستند درمان کنید.
ماسک عسل برای جوش صورت
ماسک عسل برای جوش صورت
مواد شیمیایی موجود در این داروهای رایج برای آکنه می تواند بر روی پوست شما تأثیرات نا مطلوبی داشته باشد و ترکیب قوی مواد شیمیایی می تواند بدن شما را به شیوه های دیگری که هیچ وقت انتظار آن را ندارید، تحت تاثیر قرار دهد. از لحاظ رویکرد ماسک عسل، می توانید آن را با داروهایی که از قبل مصرف میکرده اید ترکیب کرده و به هیچ وجه دخالتی در عملکرد آنها نخواهد داشت. با این حال، قبل از شروع به بررسی گزینه های درمان، شما باید به طور کامل درک کنید که چه چیزی باعث بوجود آمدن آکنه می شود و بعد سعی کنید به صورت منطقی نتیجه گیری کنید که چگونه ماسک عسل میتواند به درمان آن کمک کند.

علل آکنه و جوش صورت

آکنه  Vulgaris (نام علمی فرم شایع آکنه) یک مشکل جهانی است و تقریبا همه مردم دنیا در طول زندگیشان، دیر یا زود از یک نوعِ خفیف یا شدید آن رنج می برند. این نوع آکنه رایج با مسدود شدن غدد چربی زیر پوست (غدد سباسه) بدلیل ورآمدن پوست، گرد و غبار یا انسداد مواد مشابه بوجود می آید. غدد سباسه، غددی هستند که مسئولیت تولید و ترشح چربی پوست هستند.
آکنه رایج می تواند بدلیل فعالیت هورمونی خاصی در طول سال های نوجوانی بوجود بیاید که اغلب با شروع فرآیند بلوغ صورت میگیرد. این فعالیت هورمونی معمولا باعث اختلال در عملکرد غده سِباسه می شود و به طور ناگهانی مقدار زیادی چربی در بدن تولید می کند. به همین دلیل آکنه در نوجوانان بیشتر از بقیه ی افراد رواج دارد.
هنگامی که حفره های این غدد چربی مسدود می شوند.چربی قادر به خارج شدن از پوست نیست و در زیر منافذ پوست می ماند و باعث می شود که پوست، قرمز و متورم شود. در نتیجه، حفره های این غدد پاک سازی نمیشوند، در حالی که قبلا به دلیل جریان منظم چربی از غدد سباسه، تمیز میشدند. این باعث می شود که این منافذ در معرض عفونت های میکروبی قرار گیرند و وضعیت را به چرخه ای وخیم تبدیل میکند که هربار بیشتر و شدیدتر می شود.
این منافذ به صورت نقاطی قرمز رنگ، متورم و دردناک، همراه با خارش، بر روی پوست ظاهر می شوند که پوست را زشت کرده و در هنگام بهبودی لکه های تاریک بر روی آن بجا می گذارند. به این وضعیت ناگوار آکنه میگویند.

درمان آکنه (چوش صورت)

ماسک عسل برای آکنه پوستی
هنگامی که علت آن را بدانید و درک کنید زمان آن است که برای درمان آن راهی بیابید. از آنجایی که آکنه به علت انسداد و عفونت غدد چربی ایجاد می شود، پس پاکسازی انسداد و مبارزه با عفونت به طور منطقی باید به درمان علائم آکنه کمک کند. در اینجاست که ماسک عسل برای جوش صورت به کار می آید. استفاده از ماسک عسل برای جوش صورت نه تنها گرفتگی های منافذ پوست را پاکسازی می کند بلکه میکروب های عفونی را نیز از بین می برد، بنابراین شدت علائم آکنه را کاهش می دهد. در حال حاضر انواع مختلفی ماسک عسل برای جوش صورت جهت انواع مختلف پوست استفاده می شود
به عنوان مثال پوست خشک، پوست روغنی و پوست حساس ممکن است از مدل های مختلف ماسک عسل تاثیر بهتری بگیرند. در زیر به برخی از ترکیباتی که به طور گسترده استفاده می شوند اشاره کرده ایم، احتمالا میتوانید از بین آنها، یکی که با نیازها و شرایط تان متناسب باشد پیدا کنید.

ماسک عسل برای جوش صورت

در اینجا برخی از نمونه های ماسک ها، همراه با دستورالعمل، علائم و نتایج، نوع پوستی که ماسک برای آن ساخته شده و برخی نکات کارآمد دیگر را برای شما آورده ایم.

ماسک عسل

ماسک عسل
عسل به تنهایی میتواند بعنوان ماسک استفاده شود و بدلیل خواص ضد میکروبی که دارد، در درمان آکنه و پاکسازی روزنه های پوست و جلوگیری از رشد میکروب ها تأثیرگذار است. بعلاوه، قسمت مومی عسل به نرم، شاداب و صاف کردن پوست کمک میکند.
مواد لازم: فقط عسل
مقدار: به میزان لازم
آماده سازی: لازم ندارد
روش مصرف: کافیست یک لایه روی صورت خود بمالید.
ویژگی ها: عسل دارای خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدان است و همزمان چسبنده است که این چسبندگی گرد و غبار، سلولهای مرده و میکروبها را از منافذ پوست بیرون میکشد و خواص ضد میکروبی نیز از آلوده شدن دوباره پوست جلوگیری میکنند. آنتی اکسیدان های موجود در عسل به شادابی و جوان بنظر رسیدن پوست کمک میکند و در آخر موم نیز پوست را براق، نرم و مرطوب میکند.
هشدار: افرادی که به استعمال خارجی عسل حساسیت دارند نباید از این روش استفاده کنند.

No comments:

Post a Comment